Oftest stilte spørsmål

  • Hvordan fungerer EasyPark?

    EasyPark-appen gjør effektivt telefonen din om til en parkeringsautomat. Du kan starte, stoppe og forlenge parkeringen uansett hvor du befinner deg. Hvis du ikke har en smarttelefon, kan du benytte tjenesten ved å ringe vår automatiske telefonsvarer, eller ved å sende SMS. Parkeringsbetjenten sjekker om ditt registreringsnummer har en aktiv parkering eller ikke.

  • Trenger jeg oblat?

    I Norge trenger du ikke oblat når du benytter EasyPark. Vær oppmerksom på at det på parkeringsområder i andre land kan være krav om oblat.

  • Hvordan logger jeg på appen?

    Skriv inn ditt telefonnummer (med +47 foran) og personlige passord. Hvis du ikke husker passordet ditt, trykker du «Glemt passord?» for å motta et nytt passord på SMS.

  • Hvor finner jeg takstgruppen når jeg skal parkere?

    Man kan trykke på “Vis kart” i appen for å finne takstgruppen. Man kan også finne takstgruppen på skiltet eller på parkeringsautomaten. Hvis kartet i appen benyttes, må man alltid være rett i nærheten av bilen når man foretar søket.
    Husk at man alltid skal sjekke både skilt og eventuelle restriksjoner på den aktuelle parkeringsplassen. Det er for eksempel parkeringsplasser som har tidsbegrensninger, eller områder innenfor den aktuelle sonen som krever en egen parkeringstillatelse.

  • Hva skjer om jeg får en bot selv om jeg hadde startet en parkering via EasyPark?

    Hvis du har fått bot må du alltid ta direkte kontakt med parkeringsoperatøren som har skrevet ut boten. Hadde du en aktiv parkering på det tidspunktet boten ble skrevet ut, kan du laste ned en parkeringskvittering fra «Mine Sider», og legge ved denne som dokumentasjon. Merk at EasyPark ikke har tilgang til informasjon om årsaken til at du fikk bot, og at det kan være retningslinjer på det aktuelle parkeringsområdet som er avgjørende.

  • Hvilke parkeringsregler gjelder for EasyPark-kunder?

    Reglene er de samme uavhengig om man benytter EasyPark eller om man betaler på parkeringsautomaten. Hvis man for eksempel har glemt telefonen, eller om EasyPark-tjenesten er utilgjengelig, må man sørge for å betale for parkeringen på en annen måte.
    Man skal alltid sjekke både skilt og eventuelle restriksjoner på den aktuelle parkeringsplassen. Det er for eksempel parkeringsplasser som har tidsbegrensninger. Bruker man kartet i appen for å finne takstgruppen, må man fortsatt huske på å sjekke skiltene på plassen, da det for eksempel kan være områder innenfor den aktuelle sonen som krever en egen parkeringstillatelse.

Mine Sider

På Mine sider kan du selv administrere din konto:

  • Endre/Legge til betalingskort
  • Laste ned parkeringskvitteringer og månedlige oversikter
  • Endre/Legge til kjøretøy
  • Oppdatere adresse og kontaktinformasjon
  • Velg foretrukket betalingsmetode (Bank/PayPal/Strex)

Gå til "Mine sider"

Alle spørsmål og svar 

  • Om tjenesten
    1. Hvordan fungerer EasyPark?

      EasyPark-appen gjør effektivt telefonen din om til en parkeringsautomat. Du kan starte, stoppe og forlenge parkeringen uansett hvor du befinner deg. Hvis du ikke har en smarttelefon, kan du benytte tjenesten ved å ringe vår automatiske telefonsvarer, eller ved å sende SMS. Parkeringsbetjenten sjekker om ditt registreringsnummer har en aktiv parkering eller ikke.

    2. Hvor kan jeg parkere?

      Trykk her for å finne oversikten over alle parkeringsområder hvor du kan benytte EasyPark.

    3. Hvor finner jeg takstgruppen når jeg skal parkere?

      Man kan trykke på “Vis kart” i appen for å finne takstgruppen. Man kan også finne takstgruppen på skiltet eller på parkeringsautomaten. Hvis kartet i appen benyttes, må man alltid være rett i nærheten av bilen når man foretar søket.
      Husk at man alltid skal sjekke både skilt og eventuelle restriksjoner på den aktuelle parkeringsplassen. Det er for eksempel parkeringsplasser som har tidsbegrensninger, eller områder innenfor den aktuelle sonen som krever en egen parkeringstillatelse.

    4. Eier EasyPark parkeringsområdet?

      EasyPark hverken eier eller kontrollerer noen parkeringsområder. Vi ber deg kontakte den aktuelle parkeringsoperatør, hvis du har spørsmål knyttet til parkeringsområde eller -automat.

    5. Trenger jeg en smarttelefon for å kunne benytte meg av tjenesten?

      Ikke nødvendigvis. Du har også mulighet til både å ringe vår automatiske telefonsvarer, og å sende SMS.

    6. Hvor mange biler kan jeg ha knyttet opp mot min konto?

      Du kan ha så mange biler knyttet til din konto som du ønsker, men du kan kun parkere én bil av gangen. Du kan legge til og fjerne kjøretøy via appen og på «Mine Sider». I appen vil du få opp en liste over lagrede kjøretøy, og i vår automatiske telefonsvarer vil de fire første bilene på din liste bli lest opp.

    7. Jeg har en EasyPark-konto via min arbeidsgiver. Kan jeg ha en privatkonto tilknyttet samme telefonnummer?

      Ja, da kan du benytte dobbelkontofunksjonen i appen vår. Da kan du selv velge om du vil parkere i jobbsammenheng, eller privat. Kostnadene belastes selvsagt den kontoen parkeringen er registrert på. Du kan selv opprette en dobbelkonto i appen eller på «Mine Sider», eventuelt kan du kontakte kundeservice. Merk at dobbelkonto kun kan benyttes hvis du bruker EasyPark-appen.

    8. Hvor mange brukere kan parkere den samme bilen via EasyPark?

      Så mange som skulle være nødvendig. Hvis flere brukere ønsker å knytte det samme kjøretøyet opp mot sin konto, er dette fullt mulig.

    9. Jeg bor i Norge og har en EasyPark-konto. Kan jeg også benytte tjenesten i andre land?

      Ja, det kan du. Pass bare på at du i appen velger det landet du ønsker å parkere i (dette er markert med landets flagg i ruten for takstgruppe). For å starte en parkering i utlandet via den automatiske telefonsvareren, må du ringe det lokale telefonnummeret, som er angitt på skiltet på parkeringsområdet. Som alltid er det viktig å være nøye på at parkeringen startes på riktig takstgruppe.

    10. Hvilke parkeringsregler gjelder for EasyPark-kunder?

      Reglene er de samme uavhengig om man benytter EasyPark eller om man betaler på parkeringsautomaten. Hvis man for eksempel har glemt telefonen, eller om EasyPark-tjenesten er utilgjengelig, må man sørge for å betale for parkeringen på en annen måte.
      Man skal alltid sjekke både skilt og eventuelle restriksjoner på den aktuelle parkeringsplassen. Det er for eksempel parkeringsplasser som har tidsbegrensninger. Bruker man kartet i appen for å finne takstgruppen, må man fortsatt huske på å sjekke skiltene på plassen, da det for eksempel kan være områder innenfor den aktuelle sonen som krever en egen parkeringstillatelse.

    11. Hvor har dere kontor?

      Vårt kontor ligger i Hagegata 22 i Oslo

  • Er du ny kunde?
    1. Trenger jeg oblat?

      I Norge trenger du ikke oblat når du benytter EasyPark. Vær oppmerksom på at det på parkeringsområder i andre land kan være krav om oblat.

    2. Når blir jeg belastet for mine parkeringer og månedsavgift?

      Hvis du blir belastet via et betalingskort blir alle parkeringer trukket natten etter de ble avsluttet, og eventuell månedsavgift blir trukket første dag av hver måned. Hvis du betaler via faktura vil denne bli sendt ut én gang i måneden. Denne inkluderer da månedsavgift for kommende måned, og parkeringsavgifter for forrige. Merk at faktura ikke vil bli sendt ut før beløpet er over 150 kr., eller senest tre måneder etter den ble åpnet.

    3. Jeg la inn min kortinformasjon da jeg registrerte meg. Kommer EasyPark til å belaste kortet mitt nå?

      Vi belaster ingenting med mindre du har benyttet tjenesten, eller om du har et abonnement med en fast månedsavgift. Enkelte abonnement har også en registreringsavgift, som blir belastet ved oppstart. All prisinformasjon vil bli gitt i forbindelse med at kontoen settes opp.

    4. Hvordan kan parkeringsbetjenten se at jeg har en pågående parkering?

      De søker i EasyParks database for å sjekke om bilens registreringsnummer har en pågående parkering på det aktuelle parkeringsområdet.

    5. Hva skjer om jeg får en bot selv om jeg hadde startet en parkering via EasyPark?

      Hvis du har fått bot må du alltid ta direkte kontakt med parkeringsoperatøren som har skrevet ut boten. Hadde du en aktiv parkering på det tidspunktet boten ble skrevet ut, kan du laste ned en parkeringskvittering fra «Mine Sider», og legge ved denne som dokumentasjon. Merk at EasyPark ikke har tilgang til informasjon om årsaken til at du fikk bot, og at det kan være retningslinjer på det aktuelle parkeringsområdet som er avgjørende.

    6. Hva skjer hvis jeg ved et uhell glemmer å stoppe parkeringen min?

      Parkeringen vil automatisk avsluttes ved det tidspunktet du satt da du startet parkeringen. Pass derfor på at du setter en passende stopptid når du starter parkeringen.

    7. Hva skjer hvis jeg starter en parkering på feil takstgruppe?

      Parkeringsbetjenten vil ikke kunne finne parkeringen din hvis du har startet den på feil takstgruppe. Det er derfor viktig at du er nøye når du starter parkeringen. Bruk gjerne kartet i appen for å finne riktig takstgruppe, eller finn den på skiltet på, eller i nærheten av parkeringsautomaten.

    8. Hva skjer med kontoen min hvis jeg slutter å bruke EasyPark?

      Kontoen din vil forbli åpen fram til du eventuelt ber om at den blir stengt. Hvis parkeringsfrekvensen din har endret seg, kan du endre abonnement, eller du kan kontakte kundeservice for å avslutte kontoen.

  • Bruke EasyPark
    1. Burde jeg bruke appen, sende SMS, eller ringe for å starte parkering?

      For å få mest mulig ut av tjenesten, anbefaler vi at du benytter appen for å håndtere dine parkeringer. Den er både enkel og fleksibel. Hvis du ikke har en smarttelefon kan du alternativt sende SMS eller ringe vår automatiske telefonsvarer.

    2. Hvordan logger jeg på appen?

      Skriv inn ditt telefonnummer (med +47 foran) og personlige passord. Hvis du ikke husker passordet ditt, trykker du «Glemt passord?» for å motta et nytt passord på SMS.

    3. Hvor finner jeg takstgruppen når jeg skal parkere?

      Man kan trykke på “Vis kart” i appen for å finne takstgruppen. Man kan også finne takstgruppen på skiltet eller på parkeringsautomaten. Hvis kartet i appen benyttes, må man alltid være rett i nærheten av bilen når man foretar søket.
      Husk at man alltid skal sjekke både skilt og eventuelle restriksjoner på den aktuelle parkeringsplassen. Det er for eksempel parkeringsplasser som har tidsbegrensninger, eller områder innenfor den aktuelle sonen som krever en egen parkeringstillatelse.

    4. Kan jeg starte en parkering i dag, som er gyldig fra i morgen?

      Du kan planlegge en parkering fram i tid via «Mine Sider». Du finner «Mine parkeringer» i toppmenyen, og «Start parkering» som en egen fane. Der kan du selv stille inn ønsket start- og sluttid, før du trykker på «Start parkering».

    5. Hvorfor må jeg angi en sluttid når jeg starter en parkering?

      Å angi en sluttid for parkeringen sikrer at den ikke pågår uendelig, i tilfelle du skulle glemme å avslutte den manuelt.

    6. Hva skjer hvis jeg starter en parkering kl. 18.00 på et parkeringsområde som har gratis parkering etter kl. 17.00?

      Det vil ikke påløpe noen kostnader i gratistiden.

    7. Vil EasyPark minne meg på at jeg har en aktiv parkering?

      Hvis du benytter appen vil du få et push-varsel 15 minutter før parkeringen utløper. Pass på at du har aktivert push-varsel på telefonen din. Hvis du starter parkering via SMS eller den automatiske telefonsvareren, vil du motta en SMS 15 minutter før parkeringen utløper.

  • Bruke EasyPark-appen
    1. Hvordan logger jeg på appen?

      Skriv inn ditt telefonnummer (med +47 foran) og personlige passord. Hvis du ikke husker passordet ditt, trykker du «Glemt passord?» for å motta et nytt passord på SMS.

    2. Hvordan starter jeg en parkering?

      Trykk på “Vis kart” for å lokalisere nærmeste parkeringsområde, eller skriv inn takstgruppen manuelt. Fra listen kan du velge registreringsnummeret du ønsker å parkere, eller skriv det inn manuelt. Deretter får du mulighet til å sette parkeringstiden. Snurr på hjulet for å sette sluttid, og bekreft ved å trykke «start min parkering» i midten av hjulet. Det vil deretter komme opp en bekreftelse på at parkeringen har startet. Her trykker du "OK", og i tillegg til muligheten til å angre kjøpet.

    3. Hvordan forlenger jeg en parkering?

      Åpne EasyPark-appen, og snurr på hjulet til du har fått opp det tidspunktet du ønsker. Trykk deretter "Bekreft ny tid" i midten av hjulet. Du vil deretter få opp en kvittering på endringen. Trykk "OK".

    4. Hvordan stopper jeg en parkering?

      Åpne EasyPark-appen, og trykk "Stopp min parkering" i midten av hjulet. Du vil deretter få opp en kvittering for parkeringen, inkludert beløp.

    5. Hvordan legger jeg til kjøretøy?

      I fanen “Kjøretøy” kan du trykke på ikonet med et plusstegn foran en bil for å legge til en nytt kjøretøy. Du kan også endre dine favorittkjøretøy under «Min konto» i hovedmenyen.

    6. Hvordan kan jeg oppdatere min personlige informasjon?

      Åpne menyen øverst til venstre, og velg «Min konto». Her har du mulighet til å oppdatere all personlig informasjon.

    7. Hvordan kan jeg oppdatere min betalingsinformasjon?

      Åpne menyen øverst til venstre, og velg «Min konto». Under «Betalingsdetaljer» kan du se din nåværende betalingsmetode, i tillegg har du mulighet til å oppdatere eller endre betalingskort.

    8. Hvordan kan jeg endre mitt personlige passord?

      Åpne menyen øverst til venstre, og velg «Min konto». Under «Endre passord» har du mulighet til å sette et nytt passord. Vær oppmerksom på at passordet minimum må inneholde syv tegn, inkludert én liten og én stor bokstav, i tillegg til ett tall. Passordet kan også endres på «Mine Sider» på www.easypark.no

    9. Jeg har problemer med appen. Hva er de vanligste løsningsalternativene?

      Har du problemer med appen vil den vanligste løsningen være å avinstallere appen, for deretter å installere den på nytt. Send oss gjerne en tilbakemelding direkte fra appen, og vi vil hjelpe deg med ditt problem.

  • Bruke den automatiske telefonsvareren
    1. Jeg har ingen smarttelefon. Kan jeg allikevel benytte meg av tjenesten?

      Hvis du ikke har en smarttelefon, kan du starte, stoppe og forlenge parkeringen ved å ringe vår automatiske telefonsvarer på 03456.

    2. Hvordan starter jeg en parkering?

      Ring vårt telefonnummer 03456. Du vil deretter bli veiledet gjennom hele prosessen. Du starter med å taste inn takstgruppen du ønsker å parkere på, etterfulgt av #. Tast deretter inn registreringsnummer, etterfulgt av # (har du lagret favorittbiler, vil disse bli opplest, slik at du kan velge mellom dem). Deretter taster du inn sluttid, fire siffer (for eksempel 1530), etterfulgt av #. Pass på at du alltid lytter til kvitteringen, og sjekker at informasjonen er korrekt, før du avslutter samtalen.

    3. Hvordan forlenger eller endrer jeg parkeringstiden?

      Ring vårt telefonnummer 03456, og tast deretter 2 for å forlenge eller endre parkeringstiden. Tast inn sluttid, fire siffer (for eksempel 1530), etterfulgt av #. Pass på at du alltid lytter til kvitteringen, og sjekker at informasjonen er korrekt, før du avslutter samtalen.

    4. Hvordan stopper jeg parkeringen?

      Ring vårt telefonnummer 03456, og tast deretter 1 for å stoppe parkeringen. Vent på bekreftelsen før du avslutter samtalen.

  • SMS-parkering
    1. Hvordan starter jeg parkering via SMS?

      Åpne en ny melding, og skriv først inn takstgruppenummer, deretter registreringsnummer. Husk mellomrom. Send meldingen til 2410. Husk å alltid lese kvitteringen du mottar, og merk deg parkeringens sluttidspunkt. Parkeringen er ikke startet før du mottar en gyldig kvittering.

    2. Eksempel på parkering som skal startes i takstgruppe 9999 på registreringsnummer AB12345

      9999 AB12345

    3. Hvordan stopper jeg parkering via SMS?

      Send stopp til 2410

    4. Hvordan forlenger jeg parkering via SMS?

      For å forlenge en parkering via SMS må den først stoppes, og deretter startes på nytt. Vi anbefaler at du benytter appen for å få en mer fleksibel løsning.

 

  • Bruke "Mine Sider"
    1. Hvordan logger jeg på "Mine Sider"?

      Gå til www.easypark.no, og trykk på «Mine Sider» øverst til høyre på siden. Her skriver du inn ditt mobilnummer og personlige passord. For å logge på din bedriftskonto bruker du ditt Billing Account-brukernavn og passord, som du mottok i forbindelse med at bedriftens konto ble opprettet.

    2. Jeg har glemt passordet til "Mine Sider".

      Trykk “Glemt passord?” i innloggingsskjermen, tast inn ditt mobilnummer (husk +47 foran), og velg å få tilsendt passord enten på e-post eller SMS.

    3. Hvor kan jeg finne mine parkeringskvitteringer?

      Logg på “Mine Sider”, og gå til “Mine parkeringer». Her kan du laste ned kvitteringer for hver enkelt parkering ved å trykke på symbolet helt til høyre i tabellen.

    4. Hvor kan jeg finne månedsoversikten?

      Logg på “Mine Sider”, og gå til “Betalingsinformasjon». Under fanen «Betalingshistorikk» finner du filer for hver måned. Disse inneholder alle parkeringer som er foretatt i den aktuelle måneden, og kan lastes ned i PDF- og Excelformat.

    5. Hvordan kan jeg oppdatere min personlige informasjon?

      Logg på “Mine Sider”, og gå til «Kontodetaljer». Her kan du endre din personlige informasjon. Husk å lagre endringene før du avslutter.

    6. Hvordan kan jeg oppdatere min betalingsinformasjon?

      Logg på “Mine Sider”, og gå til “Betalingsinformasjon». Her finner du informasjon om din nåværende betalingsmåte, som du kan velge å oppdatere helt til høyre. Velg ønsket betalingsmåte, og trykk «Velg». Legg inn betalingsdetaljene, og lagre endringene.

    7. Hvordan kan jeg endre mitt personlige passord?

      Logg på “Mine Sider”, og gå til «Kontodetaljer». Under fanen «Endre passord» kan du sette et nytt passord. Passordet må minimum inneholde syv tegn, inkludert én liten og én stor bokstav, i tillegg til ett tall. Merk at dette også vil endre passordet på appen din.

    8. Hvordan kan jeg legge til nye brukere på min konto?

      Avhengig av din kontotype, kan du enten kontakte kundeservice, eller logge inn på «Mine Sider». Under «Kontoinformasjon» finner du en liste over brukere, der du også kan legge inn nye brukere.

    9. Hvordan kan jeg legge til nye kjøretøy?

      Logg på “Mine Sider”, og gå til «Kontodetaljer». Under fanen «Redigere brukere» kan du både legge til og fjerne kjøretøy fra din liste.

  • Kontoendringer
    1. Jeg har solgt bilen min og kjøpt en ny. Hvordan kan jeg endre favorittkjøretøy?

      Via appen kan du i fanen “Kjøretøy” trykke på ikonet med et plusstegn foran en bil for å legge til en nytt kjøretøy. Du kan også endre dine favorittkjøretøy under «Min konto» i hovedmenyen. På «Mine Sider» kan du gå til «Kontodetaljer». Under fanen «Redigere brukere» kan du både legge til og fjerne kjøretøy fra din liste.

    2. Jeg har kjøpt meg en ekstra bil. Kan jeg parkere to biler på samme konto?

      Du kan ha så mange biler knyttet til din konto som du ønsker, men du kan kun parkere én bil av gangen. Du kan legge til og fjerne kjøretøy via appen og på «Mine Sider». I appen vil du få opp en liste over lagrede kjøretøy, og i vår automatiske telefonsvarer vil de fire første bilene på din liste bli lest opp.

    3. Jeg har en midlertidig bil. Kan jeg parkere denne?

      Du kan ha så mange biler knyttet til din konto som du ønsker, men du kan kun parkere én bil av gangen. Du kan legge til og fjerne kjøretøy via appen og på «Mine Sider». I appen vil du få opp en liste over lagrede kjøretøy, og i vår automatiske telefonsvarer vil de fire første bilene på din liste bli lest opp.

    4. Mitt betalingskort har utløpt. Hvordan kan jeg registrere mitt nye kort?

      I appen kan du åpne menyen øverst til venstre, og velge «Min konto». Under «Betalingsdetaljer» kan du se din nåværende betalingsmetode, i tillegg har du mulighet til å oppdatere eller endre betalingskort. På «Mine Sider» kan du gå til “Betalingsinformasjon». Her finner du informasjon om din nåværende betalingsmåte, som du kan velge å oppdatere helt til høyre. Velg ønsket betalingsmåte, og trykk «Velg». Legg inn betalingsdetaljene, og lagre endringene.

    5. Hvordan kan jeg endre min personlige informasjon, som e-post, adresse osv.?

      I appen kan du åpne menyen øverst til venstre, og velge «Min konto». Her har du mulighet til å oppdatere all personlig informasjon. På “Mine Sider” kan du gå til «Kontodetaljer». Her kan du endre din personlige informasjon. Husk å lagre endringene før du avslutter.

    6. Hvordan kan jeg skru av og på tilleggstjenester?

      Gå til “Min konto” i appen, eller logg inn på “Mine Sider”, og velg «Kontodetaljer». Deretter kan du velge hvilke tilleggstjenester (SMS-påminnelse og PDF-kvittering) du ønsker å ha.

    7. Jeg har glemt passordet til "Mine Sider".

      Trykk “Glemt passord?” i innloggingsskjermen, tast inn ditt mobilnummer (husk +47 foran), og velg å få tilsendt passord enten på e-post eller SMS.

    8. Hvordan logger jeg på "Mine Sider"?

      Gå til www.easypark.no, og trykk på «Mine Sider» øverst til høyre på siden. Her skriver du inn ditt mobilnummer og personlige passord. For å logge på din bedriftskonto bruker du ditt Billing Account-brukernavn og passord, som du mottok i forbindelse med at bedriftens konto ble opprettet.

    9. Hvordan kan jeg endre abonnementstype?

      Ring eller send en e-post til kundeservice, så vil de hjelpe deg.

    10. Kontoen min er inaktiv på grunn av at betalingskortet mitt ikke kunne belastes. Hvordan kan jeg få kontoen aktiv igjen?

      Du kan legge inn kortet på nytt, eller registrere et annet betalingskort via appen eller “Mine Sider”. Sørg for at det er dekning på kontoen, og at kortet kan benyttes til handel på internett.

  • For bedrifter
    1. Kommer alle ansattes parkeringer på samme faktura?

      Ja, parkeringsutgiftene til alle ansatte som er knyttet opp mot bedriftens konto vil bli oppsummert på samme faktura. Det er altså ikke lenger nødvendig å bruke tid på å holde styr på parkeringsbilletter.

    2. Blir parkeringsadmindistrasjonen enklere?

      Med en bedriftskonto hos EasyPark kan du enkelt administrere dine ansattes parkeringer og informasjon knyttet til dette.

    3. Hva er dobbelkonto?

      Med en dobbelkonto kan du veksle mellom privat- og bedriftsparkeringer i appen. Bedriftsparkeringene kommer på faktura, og de private parkeringene blir belastet ditt betalingskort. Du kan selv opprette en ekstra privatkonto i appen eller på «Mine Sider». Merk at dobbelkonto kun kan benyttes hvis du bruker EasyPark-appen.

    4. Vi trenger å ha separate fakturaer for hver avdeling. Er dette mulig?

      Hvis du trenger å skille på kostnadene per avdeling eller kostsenter kan vi sette opp dette, slik at de ulike ansatte plasseres på rett faktura/avdeling.

    5. Hvor mange brukere kan vi ha på én bedriftskonto?

      Som bedriftskunde kan du ha så mange brukere og biler du ønsker på én og samme konto.

  • Priser
    1. Hvilke priser kan jeg velge mellom?

      Vi tilbyr ulike løsninger for både privat og bedrift. Hvilken løsning du bør velge avhenger av hvor ofte du parkerer, og våre anbefalinger er satt opp i prisoversikten.

    2. Er det bindingstid?

      Nei, det er ingen bindingstid på denne tjenesten.

    3. Hvordan kan jeg endre abonnementstype?

      Ring eller send en e-post til kundeservice, så vil de hjelpe deg.

    4. Hvor lang er oppsigelsestiden etter at jeg har sagt opp?

      Tjenesten vil være tilgjengelig ut den måneden du sier opp, uavhengig av hvilken dag i måneden du melder inn oppsigelsen.

  • Betaling
    1. Jeg trenger hjelp til å forstå min faktura eller beløpet som er belastet mitt betalingskort

      Du kan finne en oversikt over utgifter på «Mine Sider» under fanen for «Månedsoversikt». Hvis du ikke finner svaret der, ber vi deg kontakte kundeservice. Slik leser du din faktura.

    2. Hvordan kan jeg oppdatere min betalingsinformasjon?

      I appen kan du åpne menyen øverst til venstre, og velge «Min konto». Under «Betalingsdetaljer» kan du se din nåværende betalingsmetode, i tillegg har du mulighet til å oppdatere eller endre betalingskort. På «Mine Sider» kan du gå til “Betalingsinformasjon». Her finner du informasjon om din nåværende betalingsmåte, som du kan velge å oppdatere helt til høyre. Velg ønsket betalingsmåte, og trykk «Velg». Legg inn betalingsdetaljene, og lagre endringene.

    3. Mitt betalingskort har utløpt. Hvordan kan jeg registrere mitt nye kort?

      I appen kan du åpne menyen øverst til venstre, og velge «Min konto». Under «Betalingsdetaljer» kan du se din nåværende betalingsmetode, i tillegg har du mulighet til å oppdatere eller endre betalingskort. På «Mine Sider» kan du gå til “Betalingsinformasjon». Her finner du informasjon om din nåværende betalingsmåte, som du kan velge å oppdatere helt til høyre. Velg ønsket betalingsmåte, og trykk «Velg». Legg inn betalingsdetaljene, og lagre endringene.

    4. Kontoen min er inaktiv på grunn av at betalingskortet mitt ikke kunne belastes. Hvordan kan jeg få kontoen aktiv igjen?

      Du kan legge inn kortet på nytt, eller registrere et annet betalingskort via appen eller “Mine Sider”. Sørg for at det er dekning på kontoen, og at kortet kan benyttes til handel på internett.

    5. Hvorfor ble ikke kontoen min aktiv igjen når jeg forsøkte å oppdatere kortinformasjonen?

      Dobbeltsjekk at kortnummeret du legger inn er gyldig, aktivt og har tilstrekkelig dekning på konto. Kortet må også være godkjent for handel på internett. Hvis problemene vedvarer anbefaler vi at du forsøker å bruke et annet kort, eller kontakte kundeservice.

    6. Kan jeg dele opp kostnadene for jobb- og privatparkeringer?

      Med en dobbelkonto kan du veksle mellom privat- og bedriftsparkeringer i appen. Bedriftsparkeringene kommer på faktura, og de private parkeringene blir belastet ditt betalingskort. Du kan selv opprette en dobbelkonto i appen eller på «Mine Sider», eventuelt kan du kontakte kundeservice. Merk at dobbelkonto kun kan benyttes hvis du bruker EasyPark-appen.

    7. Hvilke betalingsmåter kan jeg velge mellom?

      Du kan betale med Visa, American Express, Mastercard, Paypal, bensinkort og mobilbetalingsløsningen Strex (SMS og i appen). Kontakt kundeservice for andre spørsmål om betalingsmuligmuligheter.

    8. Hvordan kan jeg oppdatere min fakturaadresse?

      Logg inn på “Mine Sider” og velg “Kontodetaljer». Legg inn din nye adresse under «Fakturaadresse», og lagre endringene. For å logge på din bedriftskonto bruker du ditt Billing Account-brukernavn og passord, som du mottok i forbindelse med at bedriftens konto ble opprettet.

    9. Hvordan fungerer mobilbetaling i EasyPark appen?

      Med Strex som betalingsmetode belastes parkeringsbeløpet din mobilregning, og du trenger ikke å legge til bankkort.

    10. Hvem er Strex?

      Strex er en betalingsløsning som er uavhengig av banken som eies av Telenor og Telia. Du trenger verken bankkort eller betalingsapp, men betaler for varer og tjenester gjennom ditt mobilabonnement.

  • Reklamasjon
    1. Jeg har en parkeringstransaksjon jeg ikke forstår

      Vær oppmerksom på at ditt abonnement kan være satt opp med en transaksjonsavgift. Informasjon om dine parkeringstransaksjoner er til enhver tid oppdatert på «Mine Sider». Hvis du mistenker at kontoen din har blitt benyttet av uvedkomne, ber vi deg kontakte kundeservice umiddelbart.

    2. Jeg har fått en bot selv om jeg hadde startet en parkering via EasyPark. Hva kan jeg gjøre?

      Hvis du har fått bot må du alltid ta direkte kontakt med parkeringsoperatøren som har skrevet ut boten. Hadde du en aktiv parkering på det tidspunktet boten ble skrevet ut, kan du laste ned en parkeringskvittering fra «Mine Sider», og legge ved denne som dokumentasjon. Merk at EasyPark ikke har tilgang til informasjon om årsaken til at du fikk bot, og at det kan være retningslinjer på det aktuelle parkeringsområdet som er avgjørende.

    3. Jeg glemte å stoppe parkeringen min, og betalte dermed for mye. Kan jeg få dette refundert?

      Det er kundens eget ansvar å påse at parkeringen både startes og stoppes korrekt. Derfor er det viktig at du du setter en passende sluttid, for å unngå overbetaling. Husk at du kan forlenge parkeringen hvis det skulle være nødvendig.


Tilgjengelig på App Store
Android App på Google Play
Nedlasting for Windows Phone
 

Logg inn hos EasyPark

Ditt mobilnummer
PassordGlemt passord?
Husk meg
Avbryt Logg inn

Logg inn som parkeringsoperatør? Klikk her

×

EasyPark - tilbakestille passord

Når du tilbakestiller passordet, endres passord for alle innlogginger. Husk å oppdatere passordet i EasyPark-appen din.

Send som e-post Send som SMS
×

Jeg vil ha EasyPark

Jeg vil registrere meg som:

Privat
Bedrift
×

Tips en venn

Introduser EasyPark for en venn.

×

Interesseundersøkelse

Fyll inn detaljene under for å bli kontaktet innen 24 timer.

×

EasyPark-appen

Last ned EasyPark-appen kostnadsfritt og få fri etablering!

Avbryt

×

 

×